שיטת באך

הומאופתיה

תורת ההומאופתיה על רגל אחת, זה אומר שככל שאנו נדלל את החומר, כך השפעתו תהיה רבה יותר. ולא סתם דילול אלא להגיע לרמה כזו שאין אף לא מולקולה אחת של המקור בחומר שדיללנו. או אז ורק אז יש לנו חומר הומאופתי. מכאן והילך ככל שנדלל עוד, כך עוצמת ההשפעה של התכשיר תתרבה ותתחזק. אם כי יש גבול ברור מאד עד כמה ניתן לדלל.

ד"ר באך

הד"ר אדוארד באך חי לפני בערך 150 שנה והיה בקי בתורת ההומאופתיה והיא זו שהביאה אותו לייסד לחבר להמציא ולפתח את שיטת הריפוי הטבעית הייחודית והמיוחדת, בעזרת פרחים שאותן הוא סימן ליקט ובחר. 38 פרחים שעוברים תהליך מיצוי בדומה מאד להומאופתיה אך עם שינויים ושכלולים כאלו ואחרים.

אנרגטיות

ד"ר באך הוסיף על ההומאופתיה את תורת האנרגטיות. הוי אומר, לא סתם להפיק דילול מהחומר, אלא להוסיף אנרגיה חיובית לחומר. בכל הליך היצור והמיצוי, הדילול והערבוב, הגידול והטיפול בפרחים, חובה להכניס אנרגיה חיובית של שלווה, רוגע, שמחה ואושר.

תדרים

בנוסף לאנרגטיות שבאך הוסיף לעצם הליך הכנת התמציות וגידול פרחי באך. עצם שיטת הטיפול שונה בתכלית ממהות ההומאופתיה. בעוד שמוצר הומאופתי משפיע על בריאות האדם באמצעות נטילת החומר, השפעה פיזית על הגוף, הרי שלעומת זאת פרחי באך תכליתם היא השפעה רפואית באמצעות תדרים ושידור למוח, מה שמאפשר טיפול בריאותי והשפעה רבתית על תכונות המוח כמו: פחד, חרדה, בטחון עצמי, התלבטויות והחלטיות, כפייתיות, הקשבה, עקשנות, שלווה, רוגע, חכמה, זיכרון, ריכוז, מיקוד, מרגוע, עקשנות, וותרנות, עצבים, עצבנות, יכולת להכיל למחול ולסלוח, התמודדות במצבי רוח משתנים, שמחה עצבות ועוד.